lördag 30 november 2013

Sorry ajm läjt kIDZ

Jag har under denna vecka försökt att massproducera dessa kottdjur. Frustration har väckts och jag känner mig mätt på arbetet med kottar. Jag har försökt att hitta något flow i skapelsen av dessa och kom fram till att - nja de är inte så roliga. Visst vissa av dem blev väldigt bra till en början. Men att bygga ett litet djur som tar 39år att limma ihop tar på en. Jag har inte tålamodet att göra det. Jag bytte därefter taktik och gjorde dem simplare.

När jag satt och gjorde dessa så blev jag att tänka på - vart ska dem upp? Jag började fundera på stan och kom fram till, nä bland allt julpynt och annat magiskt som de pyntat stan med så finns det inget "liv" i mina kottar. Jag beslöt mig istället för att ta mig till tråkiga platser. Dessa platser är deppiga och väldigt väldigt grå. Året runt. Det känns nästan lite ångestfyllt att vara vid dessa platser.

Efter ha sett ett par skolbarn stå och kolla på min skapelse och de iakttog mig när jag gick runt och placerade ut dessa så tänkte jag, hoppas de blev lite överraskade att något hände på denna tråkiga plats.

Jag har därför börjat arbeta med tråkiga platser och vad dessa kan spegla. Jag har kollat på lite olika fotografer som fotograferat övergivna platser och blivit väldigt inspirerad och känner att jag vill fortsätta min gestaltning mot - tråkiga platser och övergivet material. Lite som det har varit i min process - använda det som redan finns och göra något med det. Vet inte mer vad jag kan säga just nu. Tankarna bara flyger runt och jag känner mig inspirerad och vill fortsätta och ska fortsätta under textskrivandets gång.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar